Kar urodził się w Libanie, dorastał w Paryżu i jako nastolatek naprawiał samochody w kultowym salonie Sonauto Levallois – pierwszym francuskim dealerze Porsche. W 2012 r. otworzył L’Art de L’Automobile jako butik z rzadkimi autami, a pięć lat później przeniósł tę pasję na ubrania, tworząc label KAR/L’Art de L’Automobile.
Jego twórczość to nieustanne przenikanie się świata wyścigów i streetwearu. W 2021 r. stworzył jednorazowy projekt 968 L’ART, a w 2023 r. – kolekcję „Tokyo capsule”. Obie współprace natychmiast stały się obiektem pożądania kolekcjonerów.
Debiutujący jako prototyp w 2000 r., a produkowany od 2003 r., Carrera GT pozostaje symbolem „czystej mechaniki”: wolnossące V10 o mocy 612 KM, karbonowy monokok, ręczna, sześciobiegowa skrzynia i brak kontroli trakcji. Samochód zdobył status ostatniego „analogowego” supersamochodu Porsche.
Nowa linia ubrań i akcesoriów ma oddać „surową moc i ponadczasową sylwetkę” Carrera GT, łącząc motorsportowe dziedzictwo z nieokiełznaną estetyką Kar’a. Porsche podkreśla, że designer został mianowany Creative Directorem projektu.
„Carrera GT to dla mnie nie tylko samochód – to totem innowacji, designu i czystych emocji” – Arthur Kar.
„Arthur rozumie Porsche jako zjawisko kulturowe, dlatego jest idealnym partnerem tej inicjatywy” – Stefan Buescher, CEO Porsche Lifestyle Group.
Porsche od kilku lat konsekwentnie rozwija lifestyle’owe portfolio, a projekty takie jak 968 L’ART czy nowa kapsuła podkreślają, że luksus motoryzacyjny może żyć poza garażem. Kapsuła zostanie ujawniona przy okazji jesiennej premiery, a szczegóły designu Porsche trzyma „w tajemnicy do ostatniej chwili”.
Źródło: Porsche