Porsche 911 Carrera 4 GTS “Tribute to Transfăgărășan”: pierwsze egzemplarze ruszają w drogę

Porsche dostarczyło pierwszy z dziesięciu egzemplarzy specjalnej serii 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”. Auto trafiło do właściciela w Rumunii i… od razu zaliczyło inauguracyjny przejazd po słynnej szosie przez Góry Fogaraskie.

Źródło: Porsche

Dlaczego Transfăgărășan?

Transfăgărășan to około 90 km serpentyn łączących Muntenię z Transylwanią. Droga, którą Top Gear swego czasu nazywał „najpiękniejszą na świecie”, w 2024 r. świętowała 50-lecie – podobnie jak 911 Turbo. Z tej okazji kluby Porsche z Rumunii i Mołdawii zorganizowały duży zlot (ok. 110 aut, 200 gości), a zespół Porsche Sonderwunsch w Zuffenhausen rozpoczął prace nad hołdem w formie limitowanej wersji 911. Powstało 10 sztuk, każda personalizowana razem z przyszłym właścicielem i stylistami Style Porsche.

Źródło: Porsche

Bohater w szczegółach

Pierwszy egzemplarz wykończono lakierem PTS Graphite Grey. Na felgach pojawiają się ramiona w kolorze Guards Red, a cienkie czerwone pierścienie otaczają klosze reflektorów – drobny zabieg, który robi duże wrażenie z przodu auta. Na drzwiach widnieje delikatny napis „Tribute to Transfăgărășan”, a na słupkach B umieszczono plakietkę potwierdzającą przynależność do 10-egzemplarzowej serii. Na grillu silnika znajdziemy dyskretne akcenty w barwach rumuńskiej flagi (niebieski, żółty, czerwony).

Źródło: Porsche

Wnętrze

Motyw „Tribute to Transfăgărășan” wraca w kabinie: podświetlane listwy progowe, hafty na zagłówkach, tłoczenie na podłokietniku oraz logo z napisem na desce przed pasażerem jasno sygnalizują, z czym mamy do czynienia. Każde z dziesięciu aut ma wspólne elementy upamiętniające trasę oraz indywidualnie dobrane konfiguracje – od lakierów, przez materiały, po akcesoria. Efekt? Dziesięć unikatów połączonych wspólną ideą.

Źródło: Porsche

Sonderwunsch – indywidualizacja na najwyższym poziomie

Sonderwunsch to współczesna reinterpretacja legendarnego programu „specjalnych życzeń” Porsche z lat 70. Klienci mogą tworzyć spersonalizowane egzemplarze we współpracy z ekspertami producenta: od indywidualnych opcji montowanych w fabryce, przez Paint to Sample/Plus, po re-commissioning i projekty „jeden na jeden”. „Transfăgărășan” idealnie wpisuje się w tę filozofię.

Źródło: Porsche
Źródło: Porsche

Napęd T-Hybrid: liczby, które robią różnicę

Bazą edycji „Tribute to Transfăgărășan” jest najnowsza 911 Carrera 4 GTS z układem T-Hybrid i nowo opracowanym 3.6-litrowym bokserem. Systemowa moc to 398 kW (541 KM) i 610 Nm. Coupe 4x4 przyspiesza 0–100 km/h w 3,0 s i osiąga 312 km/h. Co ważne, hybryda jest wyraźnie lżejsza od typowych PHEV, a względem poprzednika przybyło jedynie 50 kg.

Pozostałe dziewięć aut klienci zobaczą i odbiorą pod koniec sierpnia – podczas specjalnego wydarzenia, które domknie projekt. Jak podkreśla Porsche Inter Auto Romania, to piękny obrazek: wyjątkowe 911 jeżdżące po drodze, której oddaje hołd.

Źródło: Porsche
Źródło: Porsche

Źródło: Porsche Newsroom