Do tego dochodzi 14,25-calowy w pełni cyfrowy kokpit kierowcy (OLED), opcjonalny 14,9-calowy ekran pasażera (z wideo w trakcie jazdy bez rozpraszania kierowcy) oraz HUD z rozszerzoną rzeczywistością o efektywnej przekątnej 87 cali. Nowości uzupełniają Mood Modes (scenariusze łączące światło, klimat, dźwięk i funkcje foteli), podgrzewanie powierzchni (nie tylko siedzisk, ale też podłokietników i paneli drzwi) oraz panoramiczny dach z regulowaną przezroczystością – największy w historii marki. Personalizacja? 13 zestawów kolorystycznych, pakiety wykończeń i programy Exclusive Manufaktur oraz Sonderwunsch.
Częściowo – już trafiły. Zmodernizowane w 2024/2025 Porsche 911 (992.2) wprowadziło w pełni cyfrowy, zakrzywiony 12,6-calowy zestaw wskaźników i nowy układ „Porsche Driver Experience”, kładący nacisk na oś kierowcy. To potwierdza, że kierunek cyfryzacji kokpitu nie jest zarezerwowany dla SUV-ów i EV.
Równolegle Porsche od model-year 2026 aktualizuje oprogramowanie PCM w 911, Taycanie, Panamerze i Cayenne, dodając m.in. Porsche App Center, Dolby Atmos i szerszą integrację usług. To pokazuje, że warstwa cyfrowa – funkcje, usługi, personalizacja interfejsu – jest wdrażana w całej gamie.
Co z „Flow Display”? Na dziś Porsche komunikuje ten element jako wyróżnik Cayenne Electric (część nowego Porsche Digital Interaction). Nie ma oficjalnej zapowiedzi, że dokładnie ten sam panel spływający na konsolę pojawi się w 911 czy innych liniach – istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, że tak się stanie.

Kierunek jest jasny: większe, lepiej zintegrowane ekrany, więcej personalizacji i głębsza integracja usług (głosowy asystent AI, streaming, gry, kluczyk cyfrowy na smartfonie z UWB). W SUV-ie segmentu „E” ma to sens – użytkownicy docenią komfort tyłu, asystentów i bogactwo funkcji. Ale w oczach purystów 911… to trudniejsza rozmowa.
Ryzyko odejścia od analogowych korzeni jest realne – już dziś 911 utraciło analogowy obrotomierz, co część fanów odebrała jako symboliczne zerwanie z tradycją. Z drugiej strony nowa grafika potrafi emulować klasyczny układ pięciu zegarów, a cyfryzacja poprawia ergonomię i czytelność przy dużej liczbie systemów. Balans między emocją a infotainmentem będzie kluczowy – zwłaszcza w modelach sportowych, gdzie minimalizm i skupienie na prowadzeniu to DNA produktu.



Źródło: Porsche