Za kierownicą usiadł ambasador marki, Jörg Bergmeister, który pobił poprzedni rekord o ponad 9,5 sekundy, mimo że konkurencyjny samochód dysponował znacznie większą mocą. Nowe 911 GT3, oferujące 510 KM, nie korzystało z przewagi automatycznych zmian biegów czy elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego — czysta mechanika i perfekcyjne prowadzenie zrobiły swoje.
Porsche wprowadziło szereg ulepszeń inspirowanych doświadczeniami z 911 GT3 RS, m.in. poprawione zawieszenie, większą stabilność na nierównościach oraz 8% krótsze przełożenia skrzyni biegów, co przełożyło się na bardziej dynamiczne przyspieszenia.
Podczas rekordowej próby samochód był wyposażony w drogowe opony Michelin Pilot Sport Cup2 R, a cała sesja została przeprowadzona pod notarialnym nadzorem, co nadaje wynikowi pełną oficjalność.
Zobacz okrążenie na poniższym video:
Jak podkreślił Bergmeister:
„Z sześciobiegową manualną skrzynią miałem znacznie więcej do roboty podczas szybkiego okrążenia – i dzięki temu było to jeszcze większą frajdą”.
Choć wariant z automatyczną przekładnią PDK byłby teoretycznie szybszy, Porsche celowo postawiło na czystość doznań, udowadniając, że radość z jazdy i wyzwanie za kierownicą są nadal wpisane w DNA marki.