
Sercem Macana GTS jest zestaw dwóch silników elektrycznych. Na tylnej osi pracuje najmocniejszy silnik z całej rodziny modelowej — ten sam, który znajdziemy w wersji Turbo. Łączna moc systemowa wynosi 380 kW (516 KM), a w trybie overboost z Launch Control rośnie do 420 kW (571 KM). Maksymalny moment obrotowy to 955 Nm. Sprint 0–100 km/h zajmuje 3,8 s, 0–200 km/h — 13,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.
Energię dostarcza akumulator o pojemności 100 kWh. Na odpowiedniej ładowarce Macan GTS przyjmuje do 270 kW, co pozwala naładować baterię od 10 do 80% w około 21 minut. Zasięg według WLTP sięga to 586 km.

GTS zestrojono tak, by był najbardziej angażujący w zakrętach spośród elektrycznych Macanów. Ma najniżej położony środek ciężkości w gamie i rozkład mas 48:52 na korzyść tylnej osi. W standardzie otrzymujemy napęd na cztery koła z szybko reagującym ePTM, system Porsche Torque Vectoring Plus oraz elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi — zamontowaną tuż za silnikiem, by poprawić trakcję i zwinność. Zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem poziomu i PASM ma w GTS własną, sztywniejszą kalibrację — 20-milimetrowe obniżenie. Za dopłatą dostępny jest skręt tylnej osi.
W pakiecie Sport Chrono (w standardzie) pojawia się znany z Taycana tryb torowy, który intensyfikuje chłodzenie baterii, ograniczając spadek mocy przy długotrwałym obciążeniu (derating). Wrażenia podbija Porsche Electric Sport Sound z dwoma dedykowanymi profilami dźwięku w trybach Sport i Sport Plus.

GTS tradycyjnie wyróżnia się ciemnymi akcentami. Mamy przyciemniane reflektory Matrix LED, wyraźnie zarysowane krawędzie przy „airbladach” i przeprojektowane progi, które rozszerzają się ku tyłowi. Dolna partia zderzaka tylnego z wyraźnym dyfuzorem również utrzymana jest w czerni. W standardzie znajdziemy 21-calowe felgi Macan Design w odcieniu Anthracite Grey; w opcji 22-calowe RS Spyder Design w tej samej tonacji. Co więcej, od początku 2026 r. GTS jako pierwszy dostanie nowy pakiet Sport Design — tutaj w standardzie i z własnymi detalami.
Paleta lakierów też ma gts-owy twist: wraca modny Crayon, dołącza typowa dla GTS czerwień Carmine Red oraz debiutuje na Macanie Lugano Blue. A jeśli to za mało, Porsche Exclusive Manufaktur oferuje niemal 60 dodatkowych odcieni w programie Paint to Sample.

Kabina stawia na materiały i detale podkreślające charakter wersji. Rozszerzone wykończenie Race-Tex (na kierownicy GT z podgrzewaniem, podłokietnikach, desce rozdzielczej i w środkowych częściach 18-kierunkowych foteli sportowych) łączy się z gładką skórą w kolorze czarnym. Nowością jest pakiet GTS Interior, który pozwala zgrać kolorystykę kabiny z nadwoziem — do wyboru Carmine Red, Slate Grey Neo oraz Lugano Blue. W odpowiadających im barwach wykonano przeszycia, pasy bezpieczeństwa i emblematy „GTS”, a także znaczek na kierownicy. W skład pakietu wchodzi też Carbon Interior Package.

Poza sportowym zacięciem GTS korzysta z najnowszych aktualizacji całej linii Macan: pojawia się cyfrowy kluczyk Porsche Digital Key (jako uzupełnienie klasycznego), nowe systemy parkowania, asystent głosowy Voice Pilot wspierany przez AI oraz rozszerzona oferta gier w kabinie. Użytkowych plusów dopełnia zwiększona do 2 500 kg zdolność holowania.



Źródło: Porsche