Następca GT3 Cup oficjalnie nazywa się teraz po prostu 911 Cup. Samochód zadebiutuje w Porsche Mobil 1 Supercup oraz wybranych seriach Carrera Cup od sezonu 2026 i bazuje na odświeżonej generacji 992.2. Porsche ujednolica też nazewnictwo: przydomek „GT” zostaje dla aut do otwartych serii wielomarkowych (np. GT3 R).
Sercem auta pozostaje 4.0-litrowy, wolnossący bokser — teraz o mocy 382 kW (520 PS), z przeglądem głównym dopiero po 100 godzinach jazdy torowej. Napęd trafia przez 6-biegową sekwencję typu dog, a nowy, czterotarczowy sportowy docisk sprzęgła poprawia starty z miejsca.
Porsche poprawiło aerodynamikę i serwisowalność: przód nawiązuje do 992.2 GT3, pojawiły się trzyczęściowa lotka oraz nacięcia-louvry na błotnikach i nowy, wygładzony spód auta — to daje bardziej „posłuszny” przód przy wysokich prędkościach. Z tyłu przeprojektowano klapę i skrzydło na łabędziej szyi, a większość poszyć — łącznie z drzwiami — wykonano z recyklingowego włókna węglowego i bio-żywicy.
Układ hamulcowy dostał większe tarcze 380 mm (grubość 35 mm) na froncie, nowe kanały chłodzące (ułatwione dzięki przeniesieniu centralnego chłodnicy wody), a wyścigowy ABS Bosch M5 będzie montowany w standardzie. Zmienione ograniczniki skrętu poprawiają manewrowanie i „łapanie” uślizgu.
W kabinie — nowa kierownica wielofunkcyjna, uproszczony panel (mniej fizycznych przełączników) oraz więcej funkcji dostępnych z wyświetlacza: limit prędkości w pit lane, mapy wydechu, reset kąta skrętu itd. Elektronika dorzuca TPMS z temperaturą opon, mocniejsze GPS oraz funkcje znane z GT3 R (np. pre-kill podczas pit stopów).
Równolegle Porsche pokazało zoptymalizowane 911 GT3 R na 2026 r. — nacisk poszedł w zawieszenie i aero: nadkola z louvres zmniejszają podatność na „nurkowanie” (anti-dive), z tyłu pojawił się 4-mm gurney na skrzydle i wzmocniony, zabudowany spód; kinematyka tylnej osi podnosi anti-squat. Efekt? Bardziej przewidywalne hamowanie i zbalansowane zachowanie.
Trwałość i obsługę wspierają m.in. dodatkowe chłodzenie elektrohydraulicznego wspomagania, ceramiczne łożyska kół, chłodzenie półosi przez kanały NACA w progach (niezależnie od chłodzenia hamulców) oraz lepsza wentylacja kokpitu. Nowy Remote Logger Unit (USB) pozwala zrzucić dane na nośnik „na szybko” podczas pit stopu. Kilka pakietów (sensor, endurance, pit-lane link, camera) przechodzi teraz na standard.
Dla aktualnych aut 992 przewidziano zestaw modernizacyjny — około 60 kompletów w cenie od 41 500 euro netto; silnik 4.2 NA pozostaje bez zmian (do 416 kW/565 PS w zależności od BoP). Program rozwojowy ruszył w sierpniu 2024 r., a prototyp wygrał P2 łącznie (drugi overall) w dwuczęściowym 12H Spa w barwach Herberth Motorsport (Heinrich/Bohn/Renauer).
911 Cup to auto do jednomarkowych pucharów Porsche, a 911 GT3 R startuje w otwartych seriach GT3/LMGT3 (WEC, IMSA, DTM). Cup ma 4.0 NA ok. 520 KM ze stałą mocą i prostsze aero (m.in. 3-częściowa lotka), GT3 R — 4.2 NA do ~565 PS zależnie od BoP, bardziej rozbudowane aero i kinematykę anti-dive/anti-squat. Cup korzysta z tarcz 380 mm i standardowego ABS, GT3 R oferuje wyczynowy ABS i szerszy zakres regulacji. Kosztowo i serwisowo Cup jest znacznie tańszy i łatwiejszy, idealny do nauki i równej rywalizacji; GT3 R jest droższy i wymaga większego zaplecza, ale daje tempo i długodystansowy potencjał. Na sezon 2026 Cup to nowa generacja, a GT3 R dostaje pakiet ewolucyjny z opcją update kitu dla obecnych aut.
Źródło: Porsche Newsroom