Fuzje w branży motoryzacyjnej są czymś nader oczywistym

42Fuzje w branży motoryzacyjnej są czymś nader oczywistym, choć raczej częstszym zjawiskiem jest przejmowanie przez inwestorów danej marki motoryzacyjnej, zazwyczaj znajdującej się w złej kondycji finansowej czy nawet nie prowadzącej jakichkolwiek działań. Oczywiście takich przykładów jest bardzo wiele, zarówno Dacia jak i Skoda nie mogłyby prowadzić produkcji gdyby nie wsparcie Renault oraz Volkswagena. W czasach kryzysu gospodarczego rękę w kierunku ratowania marek takich jak Jeep oraz Hammer wyciągnęli azjatyccy inwestorzy, z jakimi na rynkach motoryzacyjnych należy bez wątpienia się liczyć. Pewnie, że w dzisiejszych czasach wiele firm motoryzacyjnych współpracuje ze sobą, prowadzi adekwatne badania czy też uczestniczy w tworzeniu ciekawych oraz adekwatnych projektów. Wiele niemieckich koncernów motoryzacyjnych, podobnie jak włoskich powstało właśnie poprzez połączenie się rodzimych firm w całość, co dało im w rzeczywistości znacznie większe możliwości do swobodnego działania jak i swoistego rozwoju.