Branża motoryzacyjna bardzo szybko poradziła sobie z kryzysem

194Branża motoryzacyjna bardzo szybko poradziła sobie z kryzysem, stosując w tym aspekcie adekwatne do tego rozwiązania, niektórzy skupili się na przeczekaniu trudnego okresu a inni wręcz przeciwnie zdecydowali się na jeszcze większe w tym zakresie działanie. Oczywiście rozwinięcie i pozyskanie nowych rynków zbytu, zwłaszcza niedocenianych lub niedostrzeganych z wielu powodów okazało się w tym przypadku nader trafnym rozwiązaniem. W wielu przypadkach i sytuacjach koncerny motoryzacyjne nie mogłyby funkcjonować gdyby nie wsparcie ze strony rządu, dofinansowanie jak to miało miejsce w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu uratowany został GM oraz flagowa marka jaką jest Ford. Pewnie, iż dobrą alternatywą była zmiana właściciela lub dotychczasowego inwestora, w kierunku azjatyckim czyli najbardziej popularnym powędrowało kilka marek jak chociażby Jeep oraz Hammer. Nie wszyscy potrafili jednak wyjść z kryzysu obronną ręką, niektórzy do dnia dzisiejszego walczą z nim czego przykładem jest Seat a nawet Rover, choć akurat w takim przypadku mówi się również o braku ciekawych koncepcji jakie warto zaprezentować.